вторник, 31 юли 2012 г.

Мароканска мента


Споменах ли вече колко обичам да пия ментов чай през лятото?! Преди си мислех, че чай се пие когато си болен, особено пък ментов. Е сега вече съм на съвсем друго мнение, по-скоро пийте чай, за да не се разболявате!

Мароканската мента е една солидна доза листа от мента в комбинация със завити на топчета листенца зелен чай ( Gunpowder), за който знаем колко е полезен.
Аз го взимам готов смесен с изсушена мента, но прясната мента с нищо не може да се замени. Така че ако имаш прясна мента под ръка ти трябва само още зелен чай.
Едно изключително просто, но ефективно и освежаващо питие.

Много хора се чудят как така топлите напитки ще освежават в летните жеги. Ако и ти си от тях, пробвай и ще се убедиш сам. Не случайно е традиционно мароканско питие.
За съжаление не съм била в Мароко, който е бил там и е опитвал марокански чай приготвен от мароканец може да сподели тук впечатленията си. До колкото зная, там се пие традиционно със солидна бучка захар.

Как го пия аз:
Чист- без захар, мед или друг подсладител.
Понеже съдържа зелен чай- естествено по начина, по който се запарва зелен чай.
Кипвам вода, оставям я да поизстине до 70 - 80°С, заливам листата и запарвам около 2-3 минути. Количеството си определи сам. Аз слагам равна чаена лъжичка на чаена чаша от 250 мл. Чаят не се вари!



1 коментар:

Добре си дошъл, драги читателю! Бъди така добър и пиши на кирилица.